Ponentes

img
frederic
Frederic Josue
Global Executive Advisor (Head of Innovation)

Global Executive Advisor
1-GEA to Chairman Havas Media France, Global Managing Director Havas Media Group
-Management of sensitive people/file/case relating to any aspects of the business of the Group
2-Head of Innovation : connection with academics, start-ups – Director of 18 research facility
3-Talent scouting and Management for Havas – Talent Trainings with Universities
4-Bridge linking Chairman to Havas Directions and CEOs worldwide
5-Keynote speaker

Network of Innovation contacts :
1-Marketing and communication : Los Angeles USC Annenberg, Sciences Po Paris
2-Content and Entertainment : UCLA, School of Film Theatre and Digital Media
3-Technology : Technion Haifa Israel, Swiss Federal Institute of Technology in Lausanne, Computer Science Laboratory of Lille, Orange Silicon Valley
4-Data Science : Dauphine Paris IX, Stanford CA.
Numerous close connections with key academics/VCs/Start-ups in Silicon Valley, Hollywood and Israël

Current areas of work/research :
Big Data : Big Data and privacy, Open Data, Open Innovation, User Innovation
Connection Platforms, Ideation Platforms
Social Networks and fan engagement
Multiscreen storrytelling, transmedia
Energy and smart grids
Social, Managerial and business impact of Third Industrial Revolution
Monthly edition of a Technology Roadbook based on Media/Content/Technology and Data Science
Co Founder of Big Data Live at Cap Digital http://www.weezevent.com/big-data-live-1-2

Ponencia Madrid y Barcelona

Nos encontramos en medio de un movimiento sísmico donde la fragmentación de audiencias ha cambiado las reglas del juego. El inconformismo de los consumidores de ve reflejado en el estudio de Arena (Grupo Havas) donde el 75% de los consumidores consideran que las marcas no les aporta nada.
Hay un claro deseo de cambiar de marca constantemente. Las marcas deben alcanzar más valor en su comunicación y inversión en Marketing para ser competitivo y relevantes.
Vivimos en un mundo orgánico donde la conexión entre personas ha hecho que nuestro mundo sea más plano, pequeño. Por eso la comunicación se ha reestructurado para conseguir conexiones relevantes nutridas por el Data y el Contenido.
Bienvenido a este nuevo mundo y la visión de como enfocar el marketing desde una perspectiva orgánica.